Tenerife

2021.06.04.

Baráth Mea

történetmesélő fotográfus

Lenyűgöző, harsány színek, gyönyörű ég, óceán, meleg, napfény!

Első nagycsaládos nyaralásunk a messzi-messzi Kanári szigeteken, 2019. telén.

Nagyon hamar, néhány nap leforgása alatt döntöttük el, hogy utazunk. Méghozzá repülővel! Azt is, hogy hova. A ‘mikor’ pedig sürgetett. Nem tudok/szeretek/akarok hosszasan várni. Nem igazán vagyok képes hosszú távra tervezni. Inkább az a “gyerünk, csináljuk” típus vagyok. Nincs idő – talán így kerülöm el, hogy félni kezdjek. Egyenlőre működik a stratégia.

Decemberben utaztunk. Télikabátokban indultunk, sapkát, sálat vettünk, és pólóban, napszemüvegben érkeztünk.

Az első, szállingózó hóesésből a napfényes Kanári szigetekre.

Ezt egyszer mindenkinek át kell élnie!

A szállásunk délen, a reptérhez nagyon közel, egy kisebb városkában, Los Abrigosban volt. A szigetet könnyen be lehet járni, meg is tettük, az időnket jól kihasználva feltérképeztük sok-sok csodáját.

Imádtam, hogy jó idő van.

Tenerifén különleges az időjárás. Délen mindig meleg van, ez a turisták által kedvelt, és főleg nekik “berendezett” rész, fürdőzőkkel és boltokkal, éttermekkel teli partszakaszokkal. Északon pedig jellemzően néhány fokkal hűvösebb. Az átlag a min. 20, max 30 fok. Olyan, mintha az időjárás nem időben, hanem térben változna. Los Abrigosban erős szél fújt, szinte végig. Van olyan rész (a neve is tükrözi: La Laguna), ahol sokat esik – ez amúgy rendkívül ritka. Puerto de la Cruz, északon, és a nem sokkal mellette fekvő La Orotava között mindig van 4-5 fok különbség. Szóval ha melegednél, vagy hűsölnél, ülj be az autódba, és csak menj egy kicsit odébb!

Azon túl, hogy családilag fantasztikus élményekkel, és feledhetetlen kalanddal gazdagodtunk, engem alkotóként is rendkívül inspirált az új közeg, a különleges látványok, az egzotikum.

Két családfotózás is történt Tenerifén töltött heteink során, a galériák között megtalálhatod őket. A Hancsárik család szintén ott nyaralt, velük az óceánparton fotóztunk. Míg Zsófi és Victor egy magyar-spanyol pár, akik gyermekeikkel Barcelonából költözve élnek a szigeten néhány éve. Velük az otthonukban találkoztam, ahol már karácsonyi hangulatban sütiztünk az ablakon bekúszó meleg nyári napfényben.

Hálás vagyok a lehetőségért, a Kanári szigeteket a szívünkbe zártuk.